Vraag & Antwoord
Mijn Yelder
iDIN is een dienst dat wordt aangeboden door banken waarmee consumenten zich kunnen identificeren bij andere organisaties. Hierdoor kunnen ze gebruik maken van de veilige en vertrouwde manier van inloggen van hun eigen bank. Sinds kort kunt u ook bij Yelder inloggen met iDIN.
Is iDIN veilig om te gebruiken?
iDIN is veilig. Het gebruikt de beveiligde inlogprocedures van je bank en deelt geen financiële informatie met de derde partij. De communicatie tussen u, uw bank, en de derde partij is beveiligd.
Heb ik internetbankieren nodig om in te kunnen loggen met iDIN
Ja, om met iDIN in te kunnen loggen moet u kunnen internetbankieren bij uw bank. Wanneer u dit niet heeft, kunt u nog wel een account aanmaken met een emailadres en wachtwoord.
Waarom kan ik niet inloggen met DigiD?
DigiD is een dienst die alleen wordt aangeboden door de overheid en door overheidsinstanties (bijvoorbeeld ziekenhuizen, belastingdienst en zorgverzekeraars).
Hoe verschilt iDIN van andere online identificatiediensten?
iDIN is specifiek gericht op de Nederlandse markt en maakt gebruik van de bestaande bankinfrastructuur voor identificatie. Dit in tegenstelling tot diensten zoals DigiD, dat gericht is op interacties met de Nederlandse overheid. iDIN is meer gericht op commerciële transacties en diensten.
Ik krijg een foutmelding bij het registreren
Lukt het registreren met iDIN niet? Let er bij de registratie goed op dat u inlogt bij uw eigen bank om te registreren en niet met de bankgegevens van bijvoorbeeld uw partner. Komt u er nog steeds niet uit? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Ze staan klaar om u te helpen.
Moet ik nog registreren als ik het contract digitaal heb ondertekend?
Wanneer u het contract digitaal hebt ondertekend, kunt u gelijk inloggen en hoeft u niet meer te registreren.
Basisregels
- Minimaal 8 en maximaal 40 karakters.
- Minimaal één cijfer.
- Minimaal één hoofdletter.
- Minimaal één kleine letter.
- Minimaal 1 teken dat geen letter of cijfer is, bijvoorbeeld &%/*!.
Uniek wachtwoord
- Gebruik geen bijzondere datum of namen van personen of plaatsen. Wij adviseren u een uniek wachtwoord te bedenken.
- Neem een zin die u makkelijk kunt onthouden.
- Gebruik de eerste letters van elk woord en de cijfers van die zin.
- Zet de letters van de namen en belangrijke woorden in die zin in hoofdletters.
Bijvoorbeeld: 'Ans doet 12 keer per jaar haar boodschappen!'. - wordt dan 'Ad12kpjhB!'.
Instellen/wijzigen wachtwoord
Als u een nieuwe wachtwoord aanmaakt, dan ziet u aan de groene balk daarachter, direct hoe veilig uw wachtwoord is. Klik hier om uw (nieuwe) wachtwoord aan te maken.
Om in te inloggen op Mijn Yelder hebt u nodig:
- Een e-mailadres.
Uw e-mailadres hoeft niet gelijk te zijn aan het e-mailadres in onze administratie. Het e-mailadres dat u gebruikt om de eerste keer in te loggen, wordt automatisch opgenomen in onze administratie. Als uw Yelder-rekening is geblokkeerd, dan kunt u niet meer inloggen op Mijn Yelder. U krijgt een melding bovenaan op uw computerscherm, waarom u niet kunt inloggen.
- Een geldig wachtwoord.
Als u nog geen wachtwoord hebt, dan kunt u dat aanmaken.
U hebt de juiste inloggegevens, beschikt over een recente internetbrowser, een werkende internetverbinding en u kunt toch niet inloggen? Neem contact dan op met onze afdeling klantenservice via e-mail of telefoonnummer 073 - 646 9707. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur.
In Mijn Yelder kunt u zelf uw persoonlijke gegevens wijzigen. Klik hier om in te loggen.
U kunt ook contact opnemen met de medewerkers van de afdeling klantenservice via e-mail of telefoonnummer 073 - 645 9707. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur.
Uw rekeningnummer vindt u rechtsboven op uw Yelder-rekeningoverzicht. Hebt u nog geen rekeningoverzicht van ons ontvangen? Zie dan onze correspondentie voor uw rekeningnummer.
U kunt via Mijn Yelder een nieuw wachtwoord aanmaken.
Klik hier voor de voorwaarden waaraan uw wachtwoord moet voldoen.
U ontvangt binnen 24 uur na het aanvragen van uw (nieuwe) wachtwoord van ons een e-mail met daarin een hyperlink. Deze hyperlink blijft actief tot 24 uur na het verzenden van de e-mail.
Werkt de hyperlink niet? Dan kan dit verschillende redenen hebben.
- Controleer of u binnen 24 uur op deze hyperlink hebt geklikt. Zijn de 24 uur verlopen? Vraag dan opnieuw uw wachtwoord aan. Klik hier en ga naar wachtwoord vergeten.
- Hebt u een hyperlink die over 2 regels loopt? Afhankelijk van het programma waarmee u werkt, kan de hyperlink hierdoor soms niet werken. Plak in dit geval de hyperlink aan elkaar vast, zodat er geen spatie of regelafbreking tussen zit. Klik vervolgens hierop. Werkt dit nog niet? Kopieer dan deze hyperlink, plak hem in uw internetadresbalk.
- Hebt u de hyperlink bewerkt? Maak dan deze bewerking ongedaan en klik erop.
Als u problemen blijft houden, neem dan contact op met de medewerkers van de afdeling klantenservice op telefoonnummer 073 - 645 9707. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur.