Vraag & Antwoord
Yelder
Helaas sluit Yelder sinds 1 februari 2019 geen Autoplannen meer af. Desalniettemin kunt u wel bij onze andere maatschappij Directa.nl terecht om een lening voor uw auto af te sluiten. Klik hier om door te gaan naar de Directa.nl website.
Uw financiële zaken kunnen en mogen we alleen regelen als we u goed kennen. Daarom vragen we naar uw persoonsgegevens en verwerken we die ook. Alle spelregels rondom uw privacy hebben wij in begrijpelijke taal uitgeschreven in de privacyverklaring. Wat we precies doen, leest u hier. Wij raden u aan dit goed te lezen, omdat het om uw privacy en uw gegevens gaat.
Yelder verwerkt uw gegevens vanaf 25 mei 2018 volgens de nieuwe privacywet. De nieuwe regels vallen onder de noemer ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)’. De functionaris binnen Yelder ziet toe op de bescherming en verwerking van uw gegevens. Voor specifieke vragen en klachten over privacy is deze bereikbaar via het e-mailadres [email protected]. Voor alle andere meldingen en aanpassingen van uw gegevens neemt u contact op met de afdeling klantenservice.
Wilt u weten welke persoonsgegevens wij van u hebben vastgelegd of hebt u een andere vraag over uw persoonsgegevens? Veel van uw gegevens ziet u als u inlogt in Mijn Yelder. U kunt uiteraard ook contact opnemen met de afdeling klantenservice. U vindt alle contactgegevens op deze website.
Verantwoord lenen bij Yelder
Bij Yelder vinden wij het belangrijk dat uw lening past bij uw persoonlijke en financiële situatie. Mocht uw financiële situatie in de toekomst veranderen dan is het belangrijk dat u contact met ons opneemt. Als het nodig is kijken wij samen met u naar een oplossing die past bij uw nieuwe financiële situatie.
Hoe kan ik contact opnemen met Yelder?
Voor nieuwe financieringsaanvragen belt u 073 - 645 97 77. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met woensdag van 9.00 tot 17.30 uur, op donderdag en vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00. Onze medewerkers helpen u graag.
Onze afdeling klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur op 073 - 645 97 07.
- Administratieve diensten: Addcomm
- Fraudepreventie: FIU, PiFi
- Identiteitscontroles: Datachecker
- Klachtenafhandeling: KiFiD, Rechtbank
- Kredietinformatiebureaus: BKR, Experian
- Marketingactiviteiten: E-Village, MWM2, Pondres
- Overheidsinstanties: AFM, Belastingdienst, DNB
- Software: FIS
Kijk hier voor de Yelder privacyverklaring.
Waarom word ik getoetst bij Bureau Kredietregistratie?
Als u een aanvraag doet bij Yelder, controleren wij uw gegevens bij Bureau Kredietregistratie in Tiel. Zo weten we zeker dat u niet meer leent dan verantwoord voor u is. Bij BKR staan namelijk leningen en creditcards geregistreerd. Een BKR-registratie is niet per definitie slecht. Het betekent slechts dat uw gegevens bij BKR bekend zijn. U krijgt een registratie wanneer u een lening afsluit, of wanneer u in het verleden een lening heeft afgesloten.
Hoe geef ik een adreswijziging door?
U kunt een e-mail sturen naar [email protected] of neem telefonisch contact met ons op via 073 - 645 97 07. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur. Onze medewerkers helpen u graag.